Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką Plików Cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
  
AKCEPTUJĘ

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/24162/modules/mod_bootstrapnav/helper.php on line 75

Warszawa, 12 maja 2020 r.

 Badania będą jeszcze bardziej cyfrowe

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) przeprowadziła w ostatnich dniach kwietnia badanie Wpływ obecnej sytuacji na kondycję firm badawczych. Jego wyniki dostarczają najnowszych prognoz wartości sprzedaży badań realizowanych za pośrednictwem poszczególnych technik badawczych. Ankietowane firmy wyraźnie wskazują na wzrost sprzedaży badań realizowanych przez Internet CAWI – 73% firm, badań jakościowych online – 64% firm oraz badań telefonicznych CATI – 53% firm. Aż 93% agencji przewiduje spadek sprzedaży badań ilościowych face-to-face, 84% badań jakościowych off-line, 78% badań mystery shopping.

 

zmiana technik badawczych

 

Nasza branża bada co roku ok 12 milionów respondentów, z czego ponad 10 milionów za pomocą elektronicznych lub telefonicznych form kontaktu. W odpowiedziach firm widać, że spodziewamy się jeszcze większej digitalizacji narzędzi badawczych. Warto podkreślić, że miniona dekada była dla nas czasem gruntowej transformacji cyfrowej, dlatego w nowych realiach jesteśmy doskonale przygotowani do szybkiego dostarczania precyzyjniej informacji rynkowej, która jest obecnie na wagę złota.  - mówi Agnieszka Sora, prezes Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku.

Wyniki badania wskazują także, że zdecydowana większość agencji (81%) odczuwa negatywny wpływ obecnej sytuacji na swój biznes. Podobny odsetek agencji (84%) spodziewa się spadku wartości sprzedaży rynku badań. Firmy skupione w OFBOR są mniej pesymistyczne w swych prognozach (-25% spadku) niż firmy niezrzeszone (-32% spadku).

zmiana wartosci sprzedazy

 

Obserwujemy w odpowiedziach firm badawczych pierwszą reakcję na wstrząs jaki pandemia wywołała w biznesie. W wielu przypadkach wynika on bezpośrednio ze znaczącej redukcji zamówień na niektóre typy badań. Spodziewamy się jednak, że po pierwszych zmrożeniach budżetów, popyt na usługi agencji badawczych będzie stopniowo wracał do wcześniejszych poziomów. Managerowie mają świadomość, że w tak złożonej sytuacji, rozwój biznesu nie będzie możliwy bez kompleksowej wiedzy o szybko zmieniającym się rynku i konsumencie. – dodaje Agnieszka Sora.

Organizacja Firma Badania Opinii i Rynku jest związkiem pracodawców skupiającym wyłącznie certyfikowane agencje badawcze. Od momentu powstania w 1997 r. jej misją jest promowanie najwyższych standardów metodologicznych i etycznych w badaniach

Badanie Wpływ obecnej sytuacji na kondycję firm badawczych zrealizował PBS na zlecenie OFBOR w dniach 23-27 kwietnia 2020 r. W badaniu wzięło udział 45 firm. Kolejna fala badania została zaplanowana na przełom maja i czerwca.

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________