Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką Plików Cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
  
AKCEPTUJĘ

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/24162/modules/mod_bootstrapnav/helper.php on line 75

Informacja UZP o wyniku kontroli doraźnej KIM

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku otrzymała od Urzędu Zamówień Publicznych zawiadomienie o wynikach kontroli doraźnej przeprowadzonej na wniosek złożony przez OFBOR w maju 2022 w sprawie zamówienia publicznego udzielonego przez Krajowy Instytut Mediów w wyniku postępowania „Realizacja badania ciągłego tzw. Trackingu dotyczącego konsumpcji techniką wywiadu telefonicznego z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego i systemu do realizacji wywiadów” (Dz. Urz. UE 2022/S 057-150158, numer referencyjny KIM.2.2022).

W przesłanym piśmie UZP informuje, że procedura udzielenia zamówienia publicznego przez Krajowy Instytut Mediów firmie Alternatywa Polska odbyła się z naruszeniem przepisów prawa.

Wnioskując o kontrolę staliśmy na stanowisku, że Krajowy Instytut Mediów naruszył zasady konkurencyjności, przejrzystości, proporcjonalności i naruszył przepisy Prawa Zamówień Publicznych. Urząd potwierdził nasze przypuszczenia złamania prawa przy udzieleniu zamówienia w trybie „z wolnej ręki” na kwotę ponad 23 mln netto szerzej nieznanej firmie. – mówi Alina Lempa, prezes OFBOR.

Zamówienie na tak znaczącą kwotę jest w branży badań społecznych i marketingowych bezprecedensowe, dlatego środowisko badawcze, reprezentowane przez OFBOR nie kryło swojego oburzenia faktem udzielania go podmiotowi niebędącemu certyfikowaną agencją badawczą, w trybie niekonkurencyjnym, przewidzianym przez ustawodawcę dla klęsk żywiołowych i sytuacji nadzwyczajnych.

Szczegółowe wyjaśnienia UZP, podobnie jak wcześniejsza kontrola NIK wskazują na liczne nieprawidłowości po stronie KIM nad czym ubolewamy. Jesteśmy przekonani, że środki publiczne powinny być wydatkowane zgodnie z literą prawa i trafiać do podmiotów mogących zapewnić wysokie standardy realizacji powierzonych zadań. – dodaje Alina Lempa

OFBOR nie dysponuje informacjami na temat jakości i poziomu profesjonalizmu usług badawczych zrealizowanych przez Alternatywę Polską w wyniku zamówienia udzielonego z naruszeniem prawa. Wg informacji prasowych umowa zawarta na okres 16 miesięcy wygasła, a KIM zdecydował się jej nie przedłużać.

 

do pobrania: 

  1. Wniosek OFBOR o wszczęcie kontroli doraźnej
  2. Informacja UZP o wynikach kontroli doraźnej
  3. Pismo Departamentu Kontroli Zamówień Publicznych UZP skierowane do OFBOR

 

OFBOR pyta Krajowy Instytut Mediów o wybór wykonawcy badań

 

23 marca br. opublikowana została w Wirtualnych Mediach informacja o udzieleniu zamówienia przez Krajowy Instytut Mediów (KIM) spółce Alternatywa Polska (AP)  na realizację badania "Realizacja badania ciągłego tzw. Trackingu dotyczącego konsumpcji techniką wywiadu telefonicznego z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego i systemu do realizacji wywiadów CATI". Zamówienia udzielono w trybie negocjacji, bez przetargu, na kwotę ponad 23 mln zł.

28 marca br. Zarząd OFBOR wystosował do Krajowego Instytutu Mediów pismo w trybie udzielenia informacji publicznej nt. szczegółów wyboru wykonanawcy badania.

 

Link do artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krajowy-instytut-mediow-wybral-alternatywe-polska-kontrakt-na-blisko-24-mln-zl

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:150158-2022:TEXT:PL:HTML&src=0.

KIM pismo 28 03 2022

Odpowiedź KIM:

KIM Odp 1

 

14 kwietnia br. ponowne pismo Zarządu OFBOR do Krajowego Instytutu Mediów, w trybie udzielenia informacji publicznej:

 

KIM pismo 14 04 2022 Page 1

KIM pismo 14 04 2022 Page 2

 

Odpowiedź KIM:

 

KIM Odp 2

 

 

Sprawa jest również szeroko komentowana w mediach.

Publikacje w WM:

30.03. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ofbor-pyta-krajowy-instytut-mediow-zamowienia-alternatywa-polskiej-na-24-mln-zl-bez-przetargu

05.04. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/radio-track-krajowy-instytut-mediow-sluchalnosc-radia-polskie-radio-rmf-eurozet

6.04. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krajowy-instytut-mediow-kim-sluchalnosc-radia-radio-track-miroslaw-kalinowski

07.04. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krajowy-instytut-mediow-jak-wyglada-badanie-sluchalnosci-radia-jak-dziala-odchodzimy-od-podejscia-w-ktorym-liczy-sie-sila-marki

11.04. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krajowy-instytut-mediow-alternatywa-polska-kto-za-tym-stoi

11.04. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/radio-357-radio-nowy-swiat-w-internecie-6-10-razy-wiecej-sluchanej-niz-trojka-wyzej-tylko-rmf-fm

 

Publikacje w  Press:

5.04. https://www.press.pl/tresc/70200,badanie-krajowego-instytutu-mediow-zawyza-wyniki-sluchalnosci-polskiego-radia

7.04. https://www.press.pl/tresc/70242,nowy-pomiar-sluchalnosci-jest-realizowany-metoda-day-after-recall---tak-jak-radio-track

8.04. https://www.press.pl/tresc/70279,nowe-badanie-sluchalnosci-radia-dla-krajowego-instytutu-mediow-realizuje-firma_-ktorej-nikt-nie-zna

 

 ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Lista organizacji uprawnionych do wnoszenia odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej

Informujemy, że OFBOR jest uprawniony do wnoszenia środków ochrony prawnej w postępowaniach o zamówienia publiczne (Krajowa Izba Odwoławcza - Lista organizacji uprawnionych do wnoszenia odwołań (uzp.gov.pl)). Będziemy pomagać badaczom i innym wykonawcom, gdy pojawi się potrzeba ich wsparcia w obliczu problemów formalnych lub merytorycznych podczas udzielania zamówień publicznych.

Jesteśmy z Wami

Zarząd i Komisja Odpowiedzialności Zawodowej OFBOR

 

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

INSUMMIT logo color

 

Kongres Badaczy Rynku i Opinii zmienia się w INSUMMIT Festiwal Insightów i Innowacji

Po ponad dwudziestu latach Kongres Badaczy Rynku i Opinii tworzony przez branżowe organizacje badawcze przeszedł proces repozycjonowania i rebrandingu w INSUMMIT Festiwal Insightów i Innowacji. Zmianie uległa także formuła i lokalizacja wydarzenia, które zostało na nowo zaprojektowane jako otwarta platforma integrująca liczne branże dostawców i odbiorców wiedzy z zakresu human insight. Festiwal odbędzie się w dniach 22 i 23 września w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.

INSUMMIT powstał na bazie pond 20 lat doświadczeń Kongresu Badaczy, w którym co roku brało udział 500 - 700 osób reprezentujących ponad 200 marek z kilkudziesięciu branż. Dorobek Kongresu był naprawdę imponujący, ale czuliśmy, że potrzebujemy większego otwarcia, większej inkluzywności i zaproszenia do współdziałania twórców z różnych środowisk dostarczających i wykorzystujących wiedzę o człowieku, społeczeństwie i rynku – mówi Anna Karczmarczuk, prezeska Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i współorganizatorka INSUMMIT.

Trwający blisko pół roku proces projektowania nowej marki i formuły eventu, ujawnił nowe oczekiwania stawiane wydarzeniom biznesowym, a także potrzebę szerszego spojrzenia na cross-branżowy obszar human insight.

Badania i analizy, które przeprowadziliśmy, wykazały że mamy ogromny potencjał rozszerzania grupy odbiorców i docierania z naszą misją do wielu środowisk biznesu, administracji i trzeciego sektora. Dbałość o najwyższą jakość merytoryczną zawsze była częścią naszego DNA. Teraz dodajemy do niej więcej różnorodnych progresywnych treści, więcej innowacyjnych, angażujących formatów oraz  inspirujących wydarzeń towarzyszących. Wszystko po to, aby INSUMMIT był najważniejszą przestrzenią dyskursu o przyszłości wiedzy human insight i pokazywał najlepsze sposoby jej przekładania na innowacyjne rozwiązania. – dodaje Anna Karczmarczuk.

Pozycjonowanie INSUMMIT wpisuje się podejście insights into action i jest oparte na trzech filarach: a) łączeniu szerokiego strumienia wiarygodnych danych o zachowaniach obywatelskich i konsumenckich z empatią i rozumieniem ludzkiej natury, b) wspieraniu kreatywności, aktywacji i zaangażowania, c) zaproszeniu do działania, współpracy i impaktu.

Do 8 maja organizatorzy zapraszają do współtworzenia programu wydarzenia i nadsyłania propozycji wystąpień w 9 obszarach tematycznych: Insighty i innowacje; Człowiek, społeczeństwo, rynek; Zintegrowane doświadczanie; Zrównoważenie i odpowiedzialność; Empowerment, aktywizm, zaangażowanie; Cywilizacja rozrywki; Media nowego świata; Strategie adaptacji; Gdzie jest prawda?

Za koncepcję merytoryczną Festiwalu odpowiada INBOARD – Rada Programowa w składzie:

Bartek Borowiec (Deloitte), Maciej Delebis (PBS), Ewa Derek (OLX Group), Magdalena Dobrowolska-Sagan (PLAY), Anna Forycka-Zawadka (Kompania Piwowarska), Marcin Hinz (Ipsos), Anna Karczmarczuk (Ipsos), Agnieszka Kwaśniewska (Saatchi&Saatchi), Michał Lutostański (Kantar/SGH), Łukasz Mazurkiewicz (ARC Rynek i Opinia), Katarzyna Piwowarczyk (IKEA), Michał Protasiuk (Google), Michał Zajdel (Kantar), Karolina Zajdel-Pawlak (ACNielsen Polska), Robert Zydel (Państwowe Muzeum Etnograficzne).

Organizatorami INSUMMIT są Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii oraz Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku. Strategia repozycjonowania oraz kreacja marki zostały opracowane przez ORA&Funksters, której powierzono również produkcję wydarzenia.

Biuro Festiwalowe INSUMMIT
ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 649 97 74,
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.   www.insummit.pl

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Subcategories